Dunajskou stezkou na kole

Toto je má první zahraniční cykloturstická jízda natěžko. A vydařila se. A hlavně otestovala, že příští rok je třeba vyrazit zase a dále.

Jedeme ve dvou a toto je náš ITINERÁŘ na 10 dní:

Vlakem přijíždíme do Českých Budějovic. Ověšujeme naše silniční WHEELERy brašnami a vyrážíme směr Český Krumlov. Před Frymburkem se schováváme před deštěm na první zastřešené zastávce. Přejíždíme do kempu ve Frymburku.

Míjíme trhy plné sádrových trpaslíků ve Vyšším Brodě a Vyšebrodský klášter. Nakládáme kola na přívoz a přeplováme do Přední Výtoně, kde přejíždíme hranice do Rakouska.

Obdivujeme rozkvetlý Linz, muškáty nesmí chybět na žádném balkóně. Přejíždíme do Walsee, kde kempujeme. Po cestě pozorujeme provoz na zdymadlech.

Pokračujeme přes Grein do Ybbsu, kde nocujeme na břehu řeky. Ráno si ze břehu řeky prohlížíme kostel Sv.Laurencia. Pokračujeme směrem na Melk.

Procházíme rozsáhlý komplex kláštera Melk a městečko. Po obědě v přírodě se vydáváme dále. Po cestě míjíme zříceninu hradu Aggstein, krásné vinice a údolím Vachau přijíždíme do městečka Dürnstein se stejnojmenným hradem z 18.století a zříceninou Malého Dürnsteinu z 12.století. Kempujeme ve městě Krems.

Další den se zastavujeme v mužském klášteru Göttweig, založeném v roce 1074. Pokračujeme kolem řeky do města Tulln, míjíme hrad Greifenstein z 11.století a příjíždíme do Vídně. Necháváme kola v kempu a vyrážíme na prohlídku města.

Balíme a opouštíme Vídeň směrem na Stockerau. Nocujeme už doma, kousek za Hevlínem. Posledním cykloúsekem je Mikulov - Břeclav.

V Břeclavi odstrojujeme kola a nasedáme na vlak směr Ostrava.