Bali, ostrov plný bohů

Je pondělí ráno a my se vydáváme ze Sengiggi do nedalekého přístavu, kde se ferrynou dostaneme na ostrov Bali. Na lodi se povaluje vetšinou německy mluvící mládež unavená večným flámováním. Pro malou změnu se přesunou na Bali, kde není o zábavu nouze.

Po asi hodině a půl a nádherných scenériích ostrovů kolem se vyloďujeme na Bali. Schuttle bus nás dopravuje do turisticky velmi atraktivního místa ve městě Kuta. Ještě pořád unavení po náročném výstupu plánujeme najít co nejdříve ubytování a pak se uvidí, co dál. Autobus nás vyplivuje na rušnou ulici a my jdeme hledat. Netrvá to dlouho a narážíme na nádhernou oázu klidu v hotelu Prawita. Procházíme branou za recepcí a ocitáme se v jiném světě. Klid, jen zvuk vody, všude květiny, sochy místních bohů, vodní cestičky a bazén, ve kterém si rochníme jen my dva :).

Večer vyrážíme prozkoumat okolí. Ve stáncích na ulici ochutnáváme místní dobrůtky. Některé uličky jsou až moc moderní, jiné stále exotické.

Druhý den si užíváme hotelu až do poledne, pozorujeme "božský" rituál,  pak vyrážíme na autobusové nádraží v Denpasaru. Nacházíme lístek na ostrov Java (pokračování cesty z Bali) a přemlouváme paní, jestli si můžeme jeden den nechat batoh uschován u ní v prodejničce lístků. Nakonec souhlasí. Paráda. Nenacházíme půjčovnu skutrů, tak vyrážíme místním busíkem na výlet. Vybíráme si místo s chrámem Pura Ulun Danu Bratan u jezera Beratan. Po cestě míjíme "chrámovou" uici nekonečně dlouhou, kde se prodávají chrámky pro balijské bohy. Také obdivujeme dřevovýrobu a dřevořezbu, která probíhá téměř na ulici.

Přijíždíme do městečka, ubytování nacházíme blízko jahodové farmy. Ráno vyrážíme na prohlídku chrámu, po cestě zkoušíme místní stánkové speciality, prodíráme se lesem a místem s rýžovými políčky a taky trochu kufrujeme. V nejnevhodnější okamžik začne průtrž. Chytáme stopa k hlavní cestě a pak zpět do Denpasaru jedeme modrým busíkem. Na autobusovém nádraží se dozvídáme, že autobus jede ve 20:00 misto v 18:00. Přehazujeme bágl z "úschovny" do autobusu a jdeme ještě testovat místní dobrůtky.

Náboženství na Bali a balijští bohové