Kolmo okolo Holandska

Tak toto měla být původně cesta Beneluxem. Půl roku mám na stěně mapu Beneluxu a sem tam mrknu a pohledám, co ještě přidat do itineráře. Jsem vybavena fungl novýma brašnama, které vozil i Víťa Dostál na své cestě kolem světa a jdu vstříc novým zážitkům.

Už první holandská zastávka dává tušit, že to tak rychle nepůjde :). Bezva lidi, krásná země (ikdyž pro cyklistu dost větrná) a věta "Přeci nepojedete dál, když zrovna zítra jsou tu slavnosti, které jen tak neuvidíte" způsobila, že po 12ti dnech putování to bylo o fous dostat se zpět na německé hranice. Od Rotterdamu už to bylo sprintem, takže Benelux stále čeká :)

A jedno objevené holandské pravidlo zní - Pokud nesbalíš stan do 10. ranní, zaručeně balíš v dešti :)

ITINERÁŘ:

Vlakem jedeme z Ostravy do Chebu. Nasazujeme brašny a pokračujeme na nejbližší železniční stanici za hranicemi - Markredwitz. Kupujeme osvědčenou W-S-T jízdenku, dostáváme i přehledný itinerář s údaji kde přestoupit a jak dlouho pojedeme. Naší cílovou stanicí je městečko Leer na německé straně. Zde začíná naše cykloputování.

Pokračujeme už na kolech přes Weener na německé straně a kempujeme po 44,16km na holandské straně v městečku Winschoten.

Další den to bereme přes Hoogezand, Groningen do Grijpskerku, kde po dnešních 67,44km kempujeme.

Pokračujeme na Leeuwarden a po 75,28km přijíždíme k moři. Kempujeme v Harlingenu.

Dnes nás čeká přejezd mezi jezerem a mořem do Den Helderu a ještě kousek kolem pobřeží, kde nacházíme kemp v De Zandioper. V nohách máme 81,73km.

Kolem pobřeží pěkně fouká a jedeme po valu a nikde ani živáčka. Náklon jak pro rychlostní cyklisty na ovále, sem tam pro samé kochání se okolím sjíždíme až k vodě :). Kempujeme po 60,71km v Alkmaaru, městě sýrů. Máme štěstí, zítra je tradiční sýrový trh.

Vyspaní dorůžova a přecpaní sýry pokračujeme přes Ijmuiden a Haarlem do Amsterodamu. Na konto jsme připsali 65,96km.

Zůstáváme ve městě, procházíme uličky, projíždíme se po kanálech... Celé město žije fotbalem, Holandsko nečekaně hraje o bronz na MS98. Oranžová barva je všude kolem.

Než úplně opustíme Amsterodam, jedeme se ještě podívat na letiště. To je ale provoz... Pokračujeme do Noordwijku, kde po 67,74km kempujme.

Další den nás čeká ´s Gravenhage, Den Haag a kemp nacházíme v městečku Hoek van Holland. Do kilometrovníku připisujeme 62,82km.

A nastal čas obrátit k domovu. Opouštíme pobřeží a šlapeme směrem na Rotterdam. Přijíždíme po 48,72km, nacházíme kemp a vyrážíme objevovat krásy města.

Plni zážitků frčíme k hranicím, víkend se blíží. Jedeme přes Gorinchem a kempujeme po 75,82km v městečku Tuil.

Pokračujeme přes Tiel, Druten, Nijmegen do městečka Berg an Dal. Za sebou dalších 69,60km. Jsme kousíček od hranic, zítra jen přejedeme do první železniční stanice a dále už budeme pokračovat vlakem.

A je tu posledni holandská etapa - po pár kilometrech přejíždíme hranice, náš cíl je městečko Kleve. V nohách posledních 36,52km. Kupujeme W-S-T jízdenku a vydáváme se směrem na Markredwitz.

Ještě musíme přejt do Chebu. Bohužel se od minulého roku nic nezměnilo a vlak stále kola nebere. Ale už to máme zmáklé. Přijíždíme právě včas, kupujeme jízdenky do Ostravy, odstrojujeme kola a vydáváme se na noční cestu domů.